۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸
تعداد بازدید: ۵۶۲۴۰۶۱
تجمع اعتراضی مهندسان مقابل وزارت راه و شهرسازی برای چندمین بار!
اعضای نظام مهندسی تهران در اعتراض به شیوه نامه تشخیص صلاحیت اشخاص حقوقی طراح و ناظر برای بار چندم در مقابل وزارت راه و شهرسازی تجمع کردند.
کد خبر: ۳۳۷۱۰
نویسنده : امیر سیاهی

تعطیلی بیش از 1100 شرکت در 30 ماه |عزمی برای حل این معضل بزرگ در وزارت راه و شهرسازی وجود ندارد !

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، روز چهارشنبه اعضای نظام مهندسی تهران برای چندمین بار نسبت  شیوه نامه تشخیص صلاحیت اشخاص حقوقی طراح و ناظر در مقابل وزارت راه و شهرسازی تجمع کردند.

شیوه نامه ای که بیش از ۳۰ ماه معیشت مهندسین و تولید مسکن را مختل کرده است و باوجود اینکه قریب به ۲ ماه از ابطال آن توسط هیئت عمومی دیوان می‌گذرد همچنان مورد بی‌توجهی وزارت داه و شهرسازی میباشد و گویا عزمی برای حل این معضل بزرگ در وزارت راه و شهرسازی وجود ندارد .

امروز نیز مهندسین برای چندمین بار با تجمع در مقابل وزارت راه و شهرسازی خواستار رسیدگی به وضع موجود و تعیین تکلیف کار و معیشت خود شدند لازم به ذکر است که تعداد شرکت‌های تعطیل شده از مرز ۱۱۰۰ شرکت گذشته است.

تعطیلی بیش از 1100 شرکت در 30 ماه |عزمی برای حل این معضل بزرگ در وزارت راه و شهرسازی وجود ندارد !

سرگردانی شرکت های طراح و ناظر پس از ابلاغ شیوه نامه جدید

 این ماجرا از زمانی شروع شد که وزارت راه و شهرسازی پس از ابلاغ شیوه نامه جدید که موجب تعطیلی و سرگردانی شرکت های طراح و ناظر شده بود در اقدامی ناباورانه شیوه نامه ای هم در خصوص شرکت های سازندگان ابلاغ نموده است که آن نیز موجب نابسامانی و ایجاد مشکلات عدیده برای شرکت های مجری شده است . 

تجمع مهندسان مقابل وزارت راه و شهرسازی

بیشتر بخوانید: شیوه نامه وزارت راه مهندسان را به تجمع وادار کرد/تمکین سازمان نظام مهندسی پس از 26 ماه! + فیلم

ابطلال شیوه نامه با رای دیوان

پس از این تجمع و حل نشدن مشکل بوجود آمده، ستاد اتحاد صنفی در پی بخشنامه جدید وزارت راه، شکایتی را از وزارت راه و شهرسازی تقدیم دیوان عدالت اداری نمود که دیوان پس از بررسی، رای به ابطال آن  داد.

تجمع مهندسان مقابل وزارت راه و شهرسازی

بیشتر بخوانید: ديوان عدالت اداری شیوه نامه جدید وزارت راه و شهرسازی را ابطال کرد/پاشنه آشیل،مغایرت‌های قانونی آن بود +سند

قانون گریزی وزارت راه با وزیر جدید

 وزارت راه شیوه نامه را ابطل نکرد تا اینکه  در روز دوشنبه نوزدهم تیرماه  تمامی گروه ها و انجمن های صنفی شامل طراح و ناظر ، سازندگان ، خدمات آزمایشگاهی مهندسین مهر ، پردیس مهندس، اعضای هیات مدیره ادوار گذشته سازمان در کنار سایر اعضای حقوقی سازمان که نگران سرنوشت مبهم شرکت های خود بودند در مقابل وزارت راه و شهرسازی حضور پیدا کرده و یکصدا خواستار احترام به قانون و اجرای رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری در خصوص ابطال شیوه نامه تشخیص صلاحیت اشخاص حقوقی طراح و ناظر عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان شدند که نتیجه آن منجر به تمدید موقت کلیه پروانه‌های مهندسان ساختمان شد.

تجمع مهندسان مقابل وزارت راه و شهرسازی

بیشتر بخوانید: تمدید موقت کلیه پروانه‌های مهندسان ساختمانی؟/ابطال شیوه نامه تشخیص صلاحیت اشخاص حقوقی طراح و ناظر + عکس و فیلم

تعطیلی بیش از 1100 شرکت در 30 ماه |عزمی برای حل این معضل بزرگ در وزارت راه و شهرسازی وجود ندارد !

 

باید در آخر گفت که آقای بذرپاش که خود را نیرویی انقلابی می داند تا کی می خواهد از تمکین قانون فرار و رای صادر شده دیوان عدالت مبنی بر ابطال شیوه نامه را اجرا کند.

 

 

برچسب ها: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران نظام مهندسی #وزارت راه و شهرسازی تجمع تجمع اعتراضی تجمع اعتراض آمیز دیوان عدالت اداری
ارسال نظر
شرکت خاک و کاشانه سرو
۱۹:۳۶ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۲
برای اقایان مسئول متاسفم که به دلیل بی عقلی و نابلدی کار رو دست زیر مجموعه میسپرند و حتی اکنون که کار خراب شده عرضه درست کردنش رو هم ندارند
ناشناس
۲۱:۳۱ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۲
با سلام، وزارت راه و شهرسازی در اسارت معاونان و مدیرانی که زیر ویزیت دیگران هستند و در قد و اندازه جایگاه خود نیستند.
آنها استقلال لازم در امورات و وظایف محوله را ندارند.
مدیرانی که با ترک فعل نیازمند رسیدگی طبق قانون مصوب سال 1399 مجلس محول به بازرسی کشور و قوه قضاییه است و کم کاری آنها هم جای سوال دارد....
آخرین اخبار